A SZOKÁSOK témaköre után beszéljünk arról a dologról, ami segít a megtorpanásnál, ami irányban tart, ami a szemünk előtt lebeg, ha megakadtunk, vagy éppen feladnánk. Ez nem más, mint a MOTIVÁCIÓ.

Ahány ember, annyiféle motivációnk van arra vonatkozóan, hogy miért akarunk lefogyni, életmódot váltani. Nagyon fontosnak tarom azt felismerni, hogy mi a valódi motivációnk, ami ténylegesen a MIÉNK, és mi az, ami esetleg külső elvárás, másoknak való megfelelési kényszerből fakadó motiváció. Ezt a két dolgot szét kell tudnunk választani egymástól annak érdekében, hogy a saját valódi motivációnk fenntartható legyen, és szolgáljon minket.

Nézd csak, mennyivel másképp hangzik ugyanaz az ok más szemszögből?

azt mondja a pasim, hogy fogyjak le szeretnék a pasimnak tetszeni
azt mondják, a túlsúly nem egészséges a saját egészségem miatt
a gyermekem fogócskázni szeretne velem, de én nem tudok a túlsúlyom miatt szeretnék fogócskázni a gyermekemmel
nem vagyok képes fizikailag dolgokra fizikailag is képes akarok lenni bizonyos dolgokra
fáj a derekam, a hátam, a térdem nem akarom, hogy fájjon a derekam, a hátam, a térdem
hamar kifulladok szeretném javítani az állóképességemet, nem akarok hamar kifulladni
a doki szerint a vérnyomásproblémáimat a túlsúlyom okozza nem akarom, hogy vérnyomásproblémáim legyenek
nem tudok csinos ruhákat felvenni csinos ruhákat szeretnék hordani
nincs önbizalmam azt szeretném, hogy nőjön az önbizalmam
utálok tükörbe nézni büszkén szeretnék a tükörbe nézni
a túlsúlyom miatt nehezen találok magamnak párt nem akarom, hogy a túlsúlyom akadálya legyen a párkeresésnek
megbélyegeznek, a munkahelyemen is előítélettel vannak felém én ÉN vagyok, nem akarom, hogy a túlsúlyom legyen az első benyomás alapja
felelős vagyok a gyerekeimért felelősséggel tartozom MAGAM iránt, mert gondoskodnom kell a családomról
megbámulnak a strandon szégyenkezés nélkül akarok fürdőruhát viselni
mások elismerésére vágyok elismerésre vágyok, magamtól is, büszke akarok lenni magamra

A jobb oldali oszlopban található gondolatok segíthetnek megfogalmazni a saját motivációdat, amit aztán kiírva vastag filccel egy papírra ki is tehetsz a hűtőre akár. Lehetne rangsorolni a különböző motivációkat, hogy egyik erősebb, mint a másik. De a tapasztalataim azt mutatják, hogy teljesen mindegy, kinek mi a motivációja, ha az igazán a sajátja, és kielégíti az elvárásokat. A jó motiváció irányt mutat, árnyként követ, felkarol, átsegít, tol előre, visszahúz, lendületet ad és belülről fakad. A jó motiváció TE vagy, saját magad!

A motiváció törékeny, illékony. Vigyázni kell rá, mert minden egyes akadálynál megvan annak a kockázata, hogy elvész. Ha erős a motivációd, éppen az fog segíteni Neked átlendülni a holtpontokon, ám ha ez a „támaszod” gyenge lábakon áll és ingatag (mert nem a valódi világosan megfogalmazott, Veled összhangban lévő motiváció), akkor az első adódó alkalommal el is fog tűnni mellőled. Mint egy barát, aki addig van csak melletted, amíg minden jól alakul, de amint problémáid adódnak, és szükséged lenne rá, szépen lekoccol, mert az már nem kényelmes számára. Hát itt kérem Te magad vagy a saját barátod. Nyilván nem skizofréniáról beszélek ? De végső soron magaddal harcolsz, a saját gondolataiddal viaskodsz, amikor arról van szó, hogy szedjél-e még egyszer a tálból, vagy hogy elmenjél-e az edzésre. Ki kell találnod, meg kell fogalmaznod azt a mondatot, ami „pofonvág” az ilyen helyzetekben. Számtalan olyan esettel kell nap mint nap „megharcolnunk”, amikor a pillanatnyi vágyunk felülírná a hosszú távú céljainkat. „Nincs most kedvem edzeni menni”, „Megennék egy sütit”, „Ideges vagyok, kell egy csoki” stb., és persze ilyenkor rendszerint meg is magyarázzuk magunknak a körülményeket, és gyorsan fel is mentjük magunkat a felelősség alól: „Különben is esik az eső, ilyenkor nem lehet kimenni”, „Csak egy szeletet eszek, mi bajom lehet”, „Engem akkor is csak

a csoki nyugtat meg”. Ezeknél a döntéshelyzeteknél igencsak jól jöhetnek azok a mondatok, amiknek valóban akkora súlyuk van, hogy simán elterelik a gondolatainkat a felmentésről. Ha ilyenkor felidézed az erős motivációdat, akkor arra koncentrálsz, és nem arra, mivel kéne magadnak megmagyarázni a megtorpanást, feladást.

Találd meg ezt a mondatot, a MOTIVÁCIÓD, ami összhangban van Veled, és ami kitart melletted akkor is, mikor döntéseket kell hoznod!


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük